Translate

lördag 19 oktober 2013

En fin dag i skogen idag. Tidigt då jag satt på pass kom en ko och kalv och gick förbi. Men de fick jag inte skjuta på så det var bara att njuta av åsynen.
Ett par rådjur strök också mitt torn där jag satt. Vackert att sitta och titta på dessa djur.
 
Ser du den lille bocken?
Hur gick då jakten? Jo efter åtta timmars jakt i skogarna föll så en älg till slut. Så vi får vara nöjda med det. Alltid lika grymt men vi måste ju hålla efter stammen, inget att välja på.
 
Nu har jag varit hemma ett par timmar och bakat bullar till kyrkan i morgon. Luktar gott i huset nu av nybakat.
I morgon är det dags för trettio års jubileumet i Jönköping för bröstcancerföreningen. Hoppas allt fungerar bra och blir en lyckad tillställning. Som han frågade på radion, inte kanske något man vill fira som så egentligen , anledningen att vi finns som förening är ju inte rolig. Men vi måste ju göra det bästa av situationen, vi måste visa att vi finns här för alla som kan vilja behöva en stödjande hand. Och visst kan vi väl få skratta tillsammans och vara glada för en stund. Vi också.
Hoppas att det blir bra med de få sekunderna vi ska få på smålands nytt också. Ska träffa reporter vid elva tiden. Vet sedan innan att det klipps ner till några sekunder så får hoppas att de väljer att spara det som vi vill få med. Bara att hoppas.
Ja och så måste jag ju berätta att jag i går fick svar från sjukhuset angående mammografin som jag var på för två veckor sedan. Det var BRA. Yes, så skönt. Slipper jag fundera på det.
 
Nu ska jag packa bullarna och sedan ska vi äta. Det får bli slapp vid tvn en stund innan jag lägger mig ikväll. Måntro om det är något vettigt på tv?
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.