Translate

fredag 8 februari 2013

Spännande möten

Vilken halkig dag det varit idag. Hade att göra att ta mig ut på de hala vägarna , då det förutom halkan var flera lastbilar och maskiner som flisar utmed vägen. Kom bakom en lastbil då den fick möte med en annan vilket resulterade i att den ena fick ge sig ut i diket och satte sig fint på tvären. Som väl var låg jag på bra avstånd så jag kunde få stopp i tid, hade ju inte varit så lyckat att dra in i släpet på den stora bilen.
Blev rejält försenad till den planerade lunchen på Wienerbageriet idag. Men jag hann vara med en bra stund i alla fall,  spännande med nya möten. Intressant samtal.
Träffade dessutom en kvinna som berättade att hon köpt min bok för en bra tid sedan och hur den har fått vara till stöd och tröst för henne och andra som drabbats av cancer. Ja, hon hade förlorat flera också. Det är sådana stunder som känns gott, att få träffa människor som man känner att man har fått vara till hjälp, om än bara litegrann.

Nu har vi just haft besök av en go kompis, som tog en rövare och bara kom hit till oss.  Har inte träffats på så lång tid så det var verkligen mysigt att han kom till oss.  Nu står det en ny fräsch bukett med tulpaner på bordet. Tack.

I morgon stundar en lite speciell dag. Då fyller min lille bror fyrtio år! Otroligt att han har blitt så stor..... tiden går. Har ordnat lite presenter och beställt blommor, bakat bröd mm. Får väl återkomma med mera om detta efter kalaset.

Måste visa dig en mysig bild också. Kolla in gänget i soffan.

 
Tala om att bädda ner sig fint.....
 
Nu ska vi äta lite kvällsgott. Trevlig helg önskar jag dig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.