Translate

lördag 2 februari 2013

Vacker dag

Vilken vacker dag det varit idag. Skogen var magisk. Umgåtts med härliga människor, gått i drev för att få ut något djur från skogens gömmor men se de klarade sig allihopa.
Rimfrost på träden, ett par grader kallt, klarblå himmel, ja helt enkelt jättefint.
Jag fick äran att än en gång stå för lunchen vilken än en gång blev Flottarpanna. Önskemat i repris om man säger så. Men för de flesta av dagens gäster var det premiär. Och så en liten toscabakelse till kaffet. Alla glada och nöjda med andra ord, så och djuren i skogen.

I går var jag ju som jag skrev om sist , på tjugofemårs jubileum av Förskolan Lukas. Tänk att det gått så många år. Och ändå kändes det nästan som igår då vi satt där till bords , det gamla gänget som byggde upp förskolan från grunden. Och vi fick än en gång höra hur uppskattad den är bland barn och familjer än i dag. Många är de barn som varit på förskolan och senare har kommit tillbaka för att praktisera. Det måste väl ändå vara bästa beviset på att dom trivdes bra så säg.

 
Så här fin brosch fick de personal som kämpat på i alla åren. Imponerande eller hur?
 
Nehej, nu ska jag göra lite kvällsmat. Lördag kväll, trött och lagom sleten. Slappa med andra ord. I  morgon ska vi angla o se om vi får upp någon gädda måntro?
Trevlig kväll önskar jag dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.