Translate

fredag 22 februari 2013

Walk and Talk

Ja så har jag då varit i Nässjö, denna stad på Småländska höglandet. Träffade ett gäng glada och härliga människor för att gå på Walk and Talk. Vad är då detta för ett fenomen?
Jo, vi samlades på parkeringen utanför Lidl där vi utgick ifrån. Så gick vi på promenad runt en liten sjö, samtidigt som vi fick prata med varandra, nya kontakter, nya möjligheter. Efter några minuters samtal stannade vi upp och bytte så promenadkompis etc. Då vi klarat av rundan och alla hade bytt visitkort och tankar med varandra åt vi lunch.
Sådana här träffar arrangeras en gång i månaden runtom på några orter i vårat avlånga land av just Walk and Talk och jag måste säga att det var spännande möten. Rekomenderar det varmt.
Ett kul sätt att skapa nya kontakter och möjligheter.
Mitt budskap idag var då jag gjorde reklam för min bok och såklart för mina föredrag där jag berättar om min resa med cancer som resesällskap. Har ju lagt ner mycket tid på det bildspelet jag använt några gånger och skulle vilja få fler tillfällen för föredrag etc. Kanske fick jag något napp idag- det får framtiden utvisa.
Nu närmar sig kvällen, den sköna fredagskvällen. "Lill-sonen" kommer hem så här ska lagas lite extra god mat. Ja, det är nog tajm att sätta igång ser jag.

Önskar dig en riktigt bra helg. Hoppas solen får skina på dig, vi behöver solens strålar och vitaminer nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.