Translate

lördag 23 februari 2013

Romantisk kväll

Ja, det har min man utlovat. En romantisk afton. Och den har redan börjat. Gissa hur?
Jo, med att fixa till angeldonen inför fisket i morgon. Jo, det är sant. En av våra nära vänner har lyckats inspirera Patrik till att fixa sina fiskegrejer, vilket inte var svårt, och säger att det är romantiskt att sitta och pyssla med sådant en lördag kväll......Ja, om det är det återstår att se.
Nu sitter i alla fall Patrik och lindar lina på rullen och David mäter och matar fram linan. Antar att det är denna romantiska syssla jag ska ta vid senare då David har tröttnat.....
Hundarna ligger och äter på hundben. Vi är mätta efter att ha ätit rester till middag, biff stroganoff och stekt strömming, helt efter vad vi ville ha för stunden.
Bakade ett par glutenfria Dansk bröd också i eftermiddag. Så det luktar gott i huset nu av spiskummin.
På tv är reprisen av Mia Skäringer, en rätt mysig serie tycker jag. Lite annan stil.

För övrigt har jag städat och grejat idag. Och förberett en dessert. I morgon ska jag garnera den.


 
Har en lite rolig grej på gång till garneringen. Men det kan jag inte avslöja nu. Jag ska experimentera lite. Bild på det får bli i morgon. Håll tummarna att det funkar som jag tänkt mig.
 
Jaha, ska man ta och ta tag i linan här nu då måntro?
Och ladda för en ny melodifestival. Hoppas det är bättre denna lördag. 
Fixa angeldon och se på melodifestival, ja det kan väl bli romantiskt?!!!
Får väl avge rapport på det också i morgon.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.