Translate

tisdag 12 februari 2013

Oscar i bakartagen,,,igen...

Semmeldagen, Denna goda lilla sak. Jag har inte ätit en enda idag , tog upp hembakade semmelbullar från frysen men har inte varit hemma så jag hunnit göra några. Får bli till morgondagens förmiddagskaffe istället.
Oscar har bakat desto mera.

Lagom till att jag kommer hem trött på semlor (efter att ha spritsat ca 2500 stycken under 14 timmar) upptäcker jag att jag både är på framsidan och har en helsida i Mitt i Söderort. Om vad? Just det; semlor!! Men glutenfria sådana...

Han jobbade fjorton timmar idag, bakade 2500 semlor som visst gick som smör i solsken. Då han kom hem möttes han av detta, han var med både på första sidan och en helsida inne i tidningen där i Stockholm där de bor. Kul att han får så bra respons för allt slit han lägger ner. Jätteroligt. Bra jobbat Oscar.

Något som inte var roligt idag är att jag har fått besked om att en av valparna från Zelmas första valpkull, har fått blåsljud på hjärtat. Sååååå ledsen jag blir. Känner mig skyldig fastän jag vet att det inte är mitt fel. Men vill inte orsaka smärta och oro för denna underbara familj som älskar sin hund så oerhört mycket. Nu får vi bara hoppas att denna goa hund får vara frisk i många år till, att det inte blir allvarligare utan hon får fortsätta vara pigg länge länge länge. Idag mår hon i alla fall bra.
Vi ska försöka träffas senare i veckan, ska bli jättekul. Hoppas snön ligger kvar så alla våra hundar kan leka här ute. Ska bli jättemysigt.

Hoppas du får avnjuta en god semla. Vi lever bara en gång....här på jorden i alla fall. Och i himlen lär vi inte behöva några semlor, eller????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.