Translate

fredag 1 februari 2013

Fågelkvitter

Måste bara snabbt skriva några rader innan jag sticker för nästa uppdrag.
Jag var ute med  hundarna på morgonen som vanligt. Åtta grader kallt och rimfrost i träden, solen steg upp över en isbelagd sjö och det var sååå vackert.
DÅ hör jag fåglarna kvittra runtom mig i träden. Jag var tvungen att stanna och lyssna en stund, otroligt vackert.
Underligt hur vi nordbor vänjer oss vid de olika årstiderna. Inte har jag tänkt speciellt mycket på att vi inte har hört fågelsång på lång tid, jag har ju tittat på fåglarna vid fågelbordet. Men nu då jag hörde dom kvittra så slogs jag av att våren kommer tillbaka, igen, med fågelsång och ungar i naturen. Än slumrar vår nordliga värld ett tag. Men det behövs inte mycket sol eller mycket mera ljus för att börja väcka upp....
Vilken längtan jag fick till våren helt plötsligt. Det räckte med det lilla kvittret. Tänk att få uppleva våren i Målviken, vid sjön, mitt i den härliga naturen. Ja, nog är livet rikt.

Ikväll ska jag på middag i Tranås. Är inbjuden på ett 25 års jubileum, Inte vilket jubileum som helst. Nej det är i år 25 år sedan jag fick vara med och starta Förskolan Lukas i Tranås! Wow, vad tiden går.
Ska bli jätteroligt att träffa alla gamla arbetskamrater, vänner och chefer. Antar att det blir en kväll i minnenas tecken. Och ett och annat skratt hör väl till det med.
 I morgon ska jag bjuda jägare på jaktlunch så den dagen lär rulla på den med antar jag. Måntro om jag kanske ska leka hund också och gå i drev i skogen? Kan nog behövas....
Trevlig helg önskar jag dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.