Translate

lördag 16 februari 2013

Bakar glutenfritt

För första gången i mitt liv så bakar jag glutenfritt. Ska bli mycket spännande att se hur det smakar. Har ju Oscars fina recept att följa så nu ska det väl bli bra. Idag blir det en dansk, en limpa. Doftar nu gott i köket.

Så kände jag för att måla igen.... Idag i gråa toner. Det är så fruktansvärt roligt...att bara låta penseln gå och flöda som jag känner för....

 
Man har inte roligare än man gör sig, eller hur?


Något som förbryllade mig var då jag på nyheterna på morgonen hörde att det är på gång nya regler för hundpensionat etc. Har visst varit bestämt sedan ganska länge att hundar måste ha ett visst ljus, dagsljus, då dom befinner sig inomhus! Detta innebär att många hundpensionat måste bygga om alternativt byta lokaler, då det måste i flera fönster. Jag tyckte det liknade mest ett aprilskämt. Hallå, vi människor får ju vistas under våra arbetstimmar i hur mörka lokaler som helst. Men inte våra djur!??!!! Vad leder detta till? Ja, inte lär det bli billigare att hysa in sin hund på ett hundpensionat? Och inte lär de bli fler hundpensionat heller misstänker jag. Kan dom som hittat på detta inte ägna sin energi åt något vettigare????
Vi hade väl tur då! Vi har ju satt i altandörrar i vårat hus så här har sannerligen våra hundar fri tillgång till dagsljus i alla fall! Ha ha.

Önskar dig en fortsatt trevlig lördag. Nu ska jag snart provsmaka min limpa innan jag ger mig på en morotskaka ur boken också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.