Translate

måndag 18 februari 2013

Nära sätta i halsen

Ja, jag vet inte om ni du vet om det. Men jag gillar Lady Gaga väldigt mycket. Spelar hennes musik ofta. Och det är jag ju inte ensam om på något sätt.
Så har jag på senaste tiden börjat twittra. Denna för mig helt främmande värld av tweets, följare och retweetade kommentarer.....Mycket att lära. Döm då om min förvåning idag då jag loggade in mig och ser att jag fått en ny följare: Lady Gaga....... @gg_LadyGaga.
Var tvungen att ringa sonen och fråga! Nu är det ju inte hon själv såklart som följer mig men tydligen en fanpage, en sida för hennes fans, om jag fattar rätt. Men som är på engelska.
Ja men hallååå! Tala om kortslutning. Varför vill dom följa mig för? Hur har dom hittat mig? Ja, jag begriper inget. Måntro om jag skrattar åt detta om några år om jag fått lära mig förstå detta för mig nya språk ? Den som lever får se. Måntro om jag ska börja skriva mina blogginlägg på engelska i fortsättningen? Jag har en del som läser bloggen från andra delar av världen också, främst USA. Ha ha, nej det tänker jag inte göra. Det får duga med min svenska.

Att jag kastat mig ut i Twitterrymden också är helt enkelt för att försöka sprida min bok lite mera. Måntro om det kan finnas någon mer som skulle vilja läsa den där ute någonstans? Vi får se.

Ute vräker snön ner nu. Jag ska ge mig ut en sväng och rasta hundar och elda lite pappersskräp. Så ser du någon som skickar röksignaler upp mot skyn i min närhet så kan det vara jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.