Translate

tisdag 15 november 2011

Ättestupa!

Tack du anonyma för din kommentar igår. Jag skrev ju då om hur det har blivit på en del håll i vårat land med åldringsvården etc.  Men du, det där med ättestupa känner jag igen. Min pappa har också pratat om den!!! Usch så grymt om det nu har hänt i verkligheten. Tänk att vara så gammal och veta att nu är jag inte till nytta mer så nu är det dags att slänga sig eller bli slängd utför ett brant berg! Usch, där vill vi inte hamna. Men då jag slår upp det i lexikon så står det att det troligen är mer myt än sanning. Det får vi hoppas och tro. Men pappa hade läst något någon gång där dom sa att de gamla fick med sig mat i fallet också för det skulle dom behöva, dit dom skulle komma och få det bättre!
Ja mycket underligt ska man höra.
Hur har dagen varit idag? Ja, jag har bedrivit taxiverksamhet för ovanlighetens skull. Och så har jag försökt förbereda mig för de två kommande dagarna som jag ska delta på seminarier. Ska bli spännande och jag hoppas att det kommer att ge något bra till mig och att jag ska kunna få fram mitt budskap bra också. Jag får nämligen tio minuter på mig dag två att presentera min bok och mig.....så håll tummarna.
Ha det fortsatt bra. Kan föresten också hälsa från de små svinen hos mina kära svärföräldrar, dom har det jättebra. Har idag för första gången fått lite mjölkersättning också så de har det bara gott....som grisar ska ha det.

1 kommentar:

  1. Hoppas allt gick bra och ska bli spännande att få höra om ditt föredrag. kram från Åse i Rök

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar här om du vill.