Translate

torsdag 24 november 2011

Julfest

Vad kan man göra av en filt, en picknick korg, en cowboyhatt, en ficklampa, ett par ledare och ett gäng härliga ungar?
Jo ett drama. Idag förflyttade vi oss med hjälp av att sitta under en filt och räkna baklänges tillbaka  i tiden, ja först till vilda western där en cowboy kom springande förbi. Det var så läskigt så då räknade vi en gång till och se då hamnade vi i Betlehem där vi så småningom fann Jesusbarnet i krubban! Tänk så det kan bli. Efter den spännande resan tillbaka i tiden längtade vi hem till våra mammor så då reste vi tillbaka till år 2011. Barnen  hjälpte oss att räkna så vi kom rätt.
Lite lekar och lite julfika och så kom tomten såklart. Allt detta hann vi med på en och en halv timme. Inte illa eller hur?
Så nu har vi jullov och satsar med nya krafter i denna barngrupp igen nästa år. Låter långt borta men det är ju inte så långt kvar av detta året om man tänker efter.
Hur har ni det i vårat avlånga land? Är det storm uppe i fjällen måntro? Det låter som det ska blåsa rejält i stor del av landet i helgen. Hoppas det blir lagom så skogen får stå kvar på rätt håll. Vi tycker det är betydligt trevligare att hugga skogen ifrån stående läge jämfört med plocke pinn som det annars kan bli om dom blåser av mitt på.
Nu känner jag mig riktigt slapp då jag sitter här med laptopen i mitt knä. David står här bredvid och stryker tvätt. Bra va?
Och i morgon är det fredag IGEN. Ännu en arbetsvecka till ända.  Önskar er alla en trevlig första advent helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.