Translate

lördag 19 november 2011

Skönt att sova......

Lördag  morgon, klockan är bara halv sju men jag kunde inte sova längre. Har för mycket i  huvudet och för mycket på gång. Lika bra att gå upp även om kroppen känns lite småseg.

Idag ska det byggas och förberedas inför julmarknaden i morgon. Jag och sonen ska åka till skogen och hämta granris , göra div skyltar för hästskjutsar, tomtarnas hus, packa etc.

Igår var en tuff dag då jag fick ta farväl av min vän i kyrkan, hon som fick ge upp andan för tre veckor sedan. Stunden i kyrkan blev otroligt laddad och fruktansvärt jobbig, samtidigt som vi alla kände att hennes kärlek och omtanke omslöt oss alla. Som pastorn som hade hand om begravningen sa, hon hade nog själv önskat att vi haft ett väckelsemöte här idag, och det tror jag med. Nu är himlen berikad med ännu en underbar människa, gott för dom som redan är där och tragiskt för oss. Men vi ses. Vi ses....och då blir allting bara gott och helt underbart.

Det var svårt att somna i går kväll men så skönt då jag till slut lyckades. Så bra att vi har sömnen att ta till.

"Natten lade sig som ett svalt förband på dagens brännsår."
       (citat av Olof Hoffsten tror jag)
 Och det är så sant. Att sova några timmar kan verkligen läka lite av såren man fått under dagen, även om ärren nog består längre.

Önskar er alla en skön lördag. Var rädda om varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.