Translate

söndag 20 november 2011

Julmarknaden över för i år.

Så är då Adelövs julmarknad avklarad igen. Skulle vilja lägga in en bild men jag får ta det i morgon då jag är klar i knoppen. Nu är jag så trött så jag ska nog inte ge mig på något tekniskt.
Julmarknaden blev i alla fall otroligt lyckad, tror vi fick nytt rekord i antalet besökare igen. Måste ha varit minst fyra tusen personer där under dessa fyra timmar. Regn på fm men sedan höll det upp, har nog aldrig varit med om en så varm julmarknad. Inte ens frysit om fingrarna.
Började kl halv elva att dekorera tomtarnas önskestuga, dra fran el, dekorera marknadsstånd etc. Gick sedan runt på marknade  under sju timmar , ena stunden stod jag i framtidsgruppens korvstånd och sålde korv så det visslade om det. Sedan stod jag i församlingens stånd och spelade Maria med det lilla Jesusbarnet i famnen och sålde böcker mm. Eftermiddagen slutade med att riva stånd och packa ihop alltsammans. Ett otroligt jobb men så otroligt roligt att träffa alla glada människor.
Tack alla ni som har hjälpt till i år. Speciellt tack säger jag till alla tomtar som ställde upp helt frivilligt i tomtens hus. Och ni nya korvförsäljare, jag tror allt att ni tyckte det var lite kul. Ni är välkomna tillbaka nästa år igen om ni vill.
Nu återstår att hämta granriset och halmen i morgon så det blir snyggt igen. Och så förstås att samla ihop alla barnens önskelistor som dom skrev till tomten idag. Dom ska vi såklart skicka till Tomten i Tomteboda. Jag har adressen klar.
Nu blir det en promenad med hundarna och sedan tänker jag ta liggläge i sängen min. Godnatt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.