Translate

onsdag 9 november 2011

Vilket underbart väder

Idag har yttertröjan åkt av och på jag vet inte hur många gånger? Jag har nämligen krattat löv. Ena stunden var jag så varm så jag gick i linne och kofta. Men så stannar man upp en stund och då frös jag. Solen har varit generös hela dagen över oss så det har varit underbart. Fåglar kom i stora v-formationer över mitt huvud för att åka till sydligare breddgrader. Alltid lika fascinerande tycker jag. Hundarna sover nu trötta efter att ha lekt med pinnar och i lövhögar stor del av dagen.

Jag har föresten "fått" ett par nya "stövel-skor" som vi säger. Kan du gissa vad det är?
Jo det är mina favoritstövlar som har gått sönder ovanför hälen, då klippte jag av dom och vips så hade jag smidiga stövel-skor att kliva snabbt i.... bra då jag ska ut med hundarna ett antal gånger varje dag.

Kom på nu då jag satte mig att det är väldigt bra årstid att blogga. Blir ju så mörkt tidigt på eftermiddagen så kvällarna känns långa och sköna nu. Jag älskar hösten, mysigt att kura inne då skymningen faller, att få tända en brasa och kanske bara slappa.

Igår hände något väldigt bra. Jag var bjuden på syjunta! Vi är tre tjejer som ska träffas en gång i månaden och faktiskt göra något under tiden vi pratar och har trevligt tillsammans. Så igår tog jag upp min stickning som jag inte har tittat åt på säkert 4 år! Så det är på tiden. Problemet är att jag har sedan tidigare stickat en raggsocka klar och har påbörjat den andra. Så nu blir det en utmaning att försöka göra en till ....i samma storlek..... Det tokiga är att jag vet inte vilken av de tre olika beskrivningarna som jag använt mig av? Ha ha. Ja, vi får se vad det blir. Det kanske inte blir en socka, det kanske blir något helt annat. Man kan ju repa upp................

Måntro om jag skulle sätta mig och sticka lite nu kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.