Translate

fredag 11 maj 2012

Ännu en blåsig helg?

Ja det ser ut att blåsa rejält till helgen igen. Men vindarna är än så länge otroligt varma.
Igår kväll då jag stod ute på gräsmattan dånade det till ovanför mig, då rasade en stor gren från ett av de stora gigantiska träden här utanför! Vilken evig tur att vi inte var där under just då! Jag brukar ofta gå där med hundarna. Valpen sprang nyfiket fram mot det som ramlade ner men hann turligt nog inte fram för då hade det gått illa kan jag säga. Det hade räckt med en liten bit av den väldiga grenen i skallen för att slå ut både mig och valpen.

Idag fortsätter så följetongen om vattnets vara eller icke vara här på gården! Igår eftermiddag sinade det i kranarna och vi tror nu att det är ett större fel. Än så länge har jag lite i kranarna och jag har en dunk och grytor upphällda. Men blir det tomt på vatten hela helgen så flyr vi nog härifrån, tror jag!
Det är väl världsligt, stor del av jordens befolkning lider ju alltid brist av vatten eller får bära den för att få något. Men nog är man beroende av vatten alltid.

Patrik var ute i går kväll och felsökte tillsammans med ett par andra. Han känner ju till hur det fungerar här så han var nog till hjälp vad jag kan förstå. Det är liksom svårt att inte bry sig då man ser att man kan hjälpa till, hur nu än läget är.

Ute på gården går en man och klipper i äppelträden. Känns lite smått vemodigt då det tidigare var min syssla.  Men så är livet.    Han har några grenar att sätta saxen i i alla fall.

Nej jag tror visst jag låter bitter! Men inte är jag bitter inte, som han säger han rallyföraren, eller rättare sagt Robert Gustavsson då han härmar rallyföraren! Inte är jag bitter inte! Ha ha.

Vad ska då hända i helgen? Ja, det beror mycket på läget här i huset. Och vädret så klart. Jag vill ju ut på hyggena men det går inte då det är så blött och regnar rikligt stundtals. Jag ska ta en sväng till staden och köpa lite färgprover till fönstren i Målviken. Måste börja komma till beslut snart om färgsättning osv.

Ikväll är det hocky på tv;n, i alla fall om vi är hemma. Ja vi får helt enkelt bida tiden och se vad den har att bjuda på.

Nu ligger valpen i mitt knä och sover. Zelma ligger på sin bädd och snarkar ljudligt och gott. Bezzie sover i en hundbur, ja det är nog frukost vila nu tror jag.

Ha en bra dag alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.