Translate

onsdag 9 maj 2012

En regnig onsdag i maj.

Hej alla vänner.

Äntligen hinner jag sätta mig ner en stund vid burken för att få ner några rader och tankar.
Har bara inte haft tid senaste dagarna. Är det fint väder så går min mesta ork och tid åt till att gå på kalhyggena med sprutan på ryggen. Men se idag regnar det, så bra med en sådan dag ibland också. Då får jag ta det lite lugnare och hinna med andra roliga saker.
Kul med variationen som mina arbeten ger, ingen dag är egentligen den andra lik.

Måste berätta för dig om söndagens mysiga utflykt. Patrik och jag begav oss till vårat kommande hem och grejade lite både ute och inne. Vi trivs så bra där i Målviken så vi ville inte åka därifrån senare. Eftermiddagen slutade med att vi tände en brasa i kökspannan och bara njöt av sprakandet från densamma. Och stod det klart för oss att denna härliga uppfinning kan vi ju inte ta ut! Klart att pannan ska få vara kvar även då vi kommer dit. Den håller så länge den håller. Och den dagen den inte håller längre så får vi väl sätta in en annan då.
Så blev det bestämt och jag kände mig nöjd, både då det gäller planering och fundering över köket och så värmen. Vi vill så gärna ha en eldstad i köket, som ju är hjärtat på något sätt i ett hus. Det är ofta där man sitter. Och köket i Målviken har en väldigt speciell gemytlig atmosfär, den vill vi behålla och värna om.

För varje gång vi kommer dit får vi nya ideer och funderingar. Är alltså väldigt bra att vara där ibland och få smälta intrycken och drömma oss allt närmare övertagandet.

Jag var också bara tvungen att gå ut i lagården en sväng och titta på det senaste tillskottet. En ko fick häromdagen tvillingar! Nog är dom söta så säg?


 -"Hej där alla vänner, här är lilla jag, vem är väl du då?"

 En något nyfiken ko.... Inte alltid så lätt att hinna fota i rätt ögonblick, speciellt inte då det är en viss fördröjning med kameran! Mule i närbild!


Måste också kommentera en underlig sak jag hörde häromdagen. 
Gick och promenerade med några kompisar, en av tjejerna berättade hur hon varit och lämnat in sin deklaration på skatteverket i staden. Men hur fullt det var i lådan. Och att det dessutom gick lika bra att stoppa in handen och ta ut den igen om man ville det. Ja, hon tyckte det var lite olustiskt faktiskt så hon lyfte på några och la sin längre ner i högen i lådan!!!!
En annan kvinna stod bredvid och dom kom att prata om detta. Hon sa att så här har det varit i alla år i denna stad, inget nytt eller ovanligt med det.
Dagen därpå var det ett reportage i tidningen , JUST OM DENNA LÅDA! Som svar fick tidningsredaktionen då dom frågade skatteverket att ja dom kanske borde ta och titta på denna låda, kanske dags att byta ut !!!!
Hm, måntro om dom hinner göra det till nästa år? Eller om det ska till en utredning för detsamma. Det är frågan!

Önskar dig en bra fortsättning på denna dagen.
Till dig vännen som jag vet inte mår så bra, jag tänder mitt ljus för dig och jag sänder dig många tankar.
Kram kram.

Nu ska jag ta en sväng om med dammsugaren som sällskap..............



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.