Translate

torsdag 3 maj 2012

Sommaren kom fort i år

Ja denna vår liknar våren i Jämtland tycker jag. Ena dagen kallt och snö, nästa dag rinner det i dikena och det blommar för fullt. Nu har vi haft två helt underbart varma o fina dagar.
Här blommar blåsippor, vitsippor, påskliljor, gullvivor, ljungört mm. Fullständig explosion. Tacksam att jag inte är pollenallergiker, idag då jag cyklade så var det helt gult i luften av pollen.
För att verkligen få njuta av värmen så har jag nu dessutom passat på i två dagar att gå omkring på hyggen med ryggsprutan på ryggen och bränna näsan! Puh. Känns i muskler och fötter, ja som jag har sprungit ett maraton. Tänk vad vältränad jag kommer att bli på kuppen! Ha ha.

Ikväll var vi hos en granne med barnen från kyrkan. Och fick se alla deras djur. Helt underbart. Får och massor med lamm, några som bara var timmar gamla, höns, kanin och katt. Korvgrillning i trädgården och så lite lek med barnen förstås.
Ja  så jag har nog fått motion idag så det räcker, först gå på hygget i sex timmar, sedan cykla några kilometer och så springa och jaga barn....



                                                                  Nog är dom söta så säg!

Nu tänker jag slänga mig vid teven och mysa med mina goa djur. Och försöka hålla mig vaken en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.