Translate

söndag 20 maj 2012

Sommaren är på gång

God morgon.
Härliga söndag. Och idag tänker jag inte arbeta. Idag blir det vilodag och att få vara tillsammans med mina barn   o familj. Jätteskönt.
Började dagen med en hundpromenad i morgonrock och det var faktiskt skönt, Jag frös inte! I mitten av
 alle´n  hör jag ett jamande, då kommer katten gående med och vill hänga med såklart.
Väl inne så blev det en kaffetår sittande i sängen. Och så skriva en komihåg lista för kommande veckan. Det är så skönt att få ner på papper vad som ska göras, då slipper jag tänka på allt flera gånger om. Listan blev dock lång och så lär det vara en tid nu som det känns. Bara att jobba på, bit för bit, en dag i taget.

Igår gick jag på hygget några timmar och eftermiddagen o kvällen tillbringade vi hos svärfar. Gräsklippning och annat plock och mysig middag med Roland.
Framåt kvällen tog vi oss en promenad och Zelma badade för första gången i år. Hon älskar att simma efter pinnar så det är inte svårt att få henne i sjön.


Två hundar på "land" och en i vattnet....


Härliga vyer, eller hur?

                             
                               En härlig kväll då vi känner att sommaren kommer med stormsteg.
                          Ikväll kom dessutom knotten, bara att ignorera så gott det går. Men vacker promenad
                            blev det minsann, och rolig för hundarna.
                    Ja dom blev rätt trötta så dom är väldigt stillsamma och lugna än så länge idag.
                   Nu måste vi få i oss lite frukost, sent om sider. Önskar dig en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.