Translate

söndag 6 maj 2012

Bärnstenshallsband?

Har hört att  det ska hjälpa för hundar att ha halsband av bärnsten, för att slippa fästingar! Undrar om det fungerar.
Jag gillar inte att ta på gifitga kemikalier på hunden, kan inte vara bra varken för hunden eller människan. Så det låter intressant med ett halsband i stället som tydligen ska ge lite statisk elektrisitet mot pälsen. Får fundera på saken om jag ska beställa några... På Zelma plockar jag de flesta innan de fastnar, dom kryper fram i det vita partiet över ögonen mitt på skallen, där tar dom en promenad och funderar var dom ska sätta sig någonstans, men si då tar jag dom! Bezzie är svårare, hon har ju så mörk päls så dom är svåra att upptäcka.

Idag lyser solen än så länge utanför mitt fönster. Vi laddar för att ge oss ut på promenad i skogen med hundar o kaffetermosen. Lite småsysslor som ska göras under dagen och jag hoppas att vi kan hälsa på min kära svärmor som sitter med sin opererade fot och sitter. Så skönt att operationen är avklarad och nu hoppas vi och tror att det ska läka och hon ska få må så mycket bättre.

Svärfar kämpar på på gården. En av hans dräktiga kor fick häromdagen tvillingkalvar! Och allt gick bra. En tjurkalv och en kviga. Så nu har alla kor kalvat och är snart redo för att ge sig ut i ängar och beten och njuta av livets goda.

Idag blir det inga duschningar för vår del. Det finns inget varmvatten. Tror inte det är någon hemma på gården i helgen så nu är varmvattnet och värmen slut! Bara att gilla läget. Tur att man inte alltid ska duscha varje dag, eller att det inte är arbetsdag idag, då hade det varit besvärligt. Då jag kommer hem från skogen efter att ha gått med min ryggspruta är ju det första jag gör då jag kommer hem att duscha.

Önskar er alla en riktigt bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.