Translate

onsdag 30 maj 2012

Kastanj i blom

Yes, jag har fått tvätta kläder. Vilken skön känsla att få sätta  igång en tvättmaskin! Känns riktigt lyxigt.
Hoppas bara att vattnet nu räcker till dagens folk här på gården också.

Ute lyser solen idag också. En fin  morgon om än lite svalare. Toppenbra arbetsväder.
På mitt köksbord står en fin bukett lila syren och doftar helt underbart. Ute i allen blommar kastanjeträden.


Verkar som kastanjen blommar över fort detta år, det är redan vitt av fallna blommor på grusvägen.
Men nog är den stor och pampig med alla dessa vackra blommor. Då dom fallit av smälter den in i mängden av andra träd.


På mina fötter sover hundvalpen så gott. Hon är trött efter gårdagens utflykt ser det ut som. Nu slickar hon min fot.....så mjuk o kittlande tunga hon har.

Idag har jag haft unnesten att få vakna och äta frukost med min son. Sedan en liten promenad med hundarna medans kaffet rinner ner. Och att nu få sitta här vid köksbordet, få skriva mina tankar på bloggen och tända ljuset som brinner för vänner som jag vill sända en extra tanke till. Kan inte vara bättre start på dagen. Att samtidigt höra fåglarna kvittra utanför mitt fönster stärker såklart känslan av tacksamhet också. En hel dag ligger framför mig, en dag som jag än inte vet så mycket om. Ja, jag vet allt som borde göras, det finns hur mycket som helst att ta tag i. Jag har redan hunnit fråga mig själv ett par gånger vad vi ska ha till middag idag?
Men just i den här stunden känner jag bara ro och tacksamhet.
En bra förutsättning för att kunna bli en bra dag.
Önskar dig detsamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.