Translate

onsdag 16 maj 2012

Så underbart det doftar

Nu har gödslen sjunkit ner i myllan och ett stilla regn ger en underbar doft av vår. Nog är det så häftigt att se hur naturen vaknar bit för bit igen. Det spritter i varje liten knopp och för varje dag ser jag nya blommor längs min väg. Fåglarna vaktar sina bon och hararna är på språng igen, om du förstår vad jag menar. Du vet då de är så till sig så dom inte ser annat än en annan hare, springer som tokar över gärdena och nästan springer över mina fötter!
Ja nog är det gott att få uppleva ännu en vår. Så tacksam är jag.

Jag laddar nu för en ny dag på hyggena. Matsäcken är klar, första kaffetåren är intagen och jag väntar nu på Patrik. Han sitter för ovanlighetens skull i telefon. Vi ska flytta lite fordon först och hämta en traktor som varit på service mm innan jag kommer igång.

Nu är han klar så nu lär jag lägga benen på ryggen. Jag tittar nog in här i kväll...om tid finnes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.