Translate

måndag 28 maj 2012

Var tog helgen vägen?

Ja det kan jag verkligen undra. Helt plötsligt var det måndag igen. Det är väl tecken på att jag haft en bra helg antar jag.
Sommaren har verkligen kommit nu. Otroligt vad varmt det blev. Igår eftermiddag satt vi i solen och drack kaffe och åt morsdagstårta och bara njöt. Fantastisk kväll. Nu vill det till att njuta.
Jag sprang runt i trädgården härom dagen och fotade lite här o var. Här kommer några bilder.

Maffiga trädkronor.

Blommande buskar

                                                                 Doftande buskar.



Rhododendron i blomsterskrud.


Bara helt underbart.


I går kväll åkte första flyttlasset härifrån huset. Ja, inte så mycket. Men lite möbler o annat smått o gott. Vi möblerade nämligen den lilla sommarstugan igår så nu i veckan ska jag ta dit lite porslin mm. Känns toppenbra. Vi gick omkring på tomten i går kväll och kände mig som barn på upptäktsfärd, förväntansfull och nyfiken. Tittade i den gamla vattenkällan där vattnet fortfarande porlade fram så fint.
I huset står nu min pappas gjorda soffbord, nyckelskåp, bricka , tidnigsställ, hylla  osv. Så bra jag har det som kan plocka fram saker ur gömmorna....så bra att man har sparat lite ditt o datt genom åren.
Och vet du vad det roliga var i går kväll? Du vet jag har ju nämnt tidigare om den där ljuslyktan där man kan lägga i doft block som sprider ljuvliga dofter....jag hittade ju inte den lyktan med delfinerna och fick då en annan av min kompis Anna. IGÅR då jag grävde ute i kartonger som jag glömt att jag hade, DÅ hittade jag den!!! Ha, där låg den, så självklart, där var den ju. Så nu kan jag ta en av dom till stugan....perfekt.

Idag blir det kontoret en sväng, så blir det stan och ranta runt och inhandla diverse prylar, fönster hasp, dörrmatta, oljelasyr, tvättlina osv.....Ja och så måste jag fixa ny sladd till min dammsugare. Den gick av ordentligt i lördags. Den har varit trasig länge och jag har haft den tejpad men nu går det inte längre. Nu är den definitivt av. Och utan dammsugare klarar jag mig inte , då driver det igen av hundhår.

Önskar dig en bra dag, nu måste jag köra igång.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.