Translate

torsdag 10 maj 2012

Det doftar gott

Ja helt underbart. Har precis tagit ut en chokladkaka från ugnen. Vi har avslutning med barnen i kyrkan i kväll för denna terminen. Lovade att ta med lite fika. Vi ska göra en utflykt ikväll till Gösta i Hullaryd som ska visa oss hur man gör ett blomsterarrangemang. Ja, barnen ska också få göra varsitt. Och så ska vi besöka häktescellen! Blir nog spännande tror jag.
Tur är att vi inte bokade golfbanan som planen var. Dom hade turligt nog inte öppnat för säsongen än. Bra för det hade varit rätt blött att vara utomhus ikväll, det regnar igen.... Mys inne med andra ord.

 

Kan du gissa vem detta är? Ja ,visst är det jag. Då jag gifter mig med nallen! Ha ha.
En våreld i handen och nallen i andra så var lyckan total. På huvudet har jag tidernas bästa uppfinning som man kan använda på många sätt tydligen. Det är nämligen ett grytunderlägg, en smart uppfinning som man kan dra ut som ett dragspel och spänna fast grytan inuti! Den var perfekt att "spänna" fast en duk som slöja på mitt huvud! Man får inte vara dum inte. Tror dock inte det var speciellt bekvämt men kul hade jag, det är jag säker på.
Minns också hur jag använde ett blomsterbord med hjul på, ett smalt med glasskivor i två våningar. Där hade jag mina läkargrejor då jag lekte doktor med dockor, säkert var nallen sjuk ibland också..
Ja vilka underbara minnen man har från barndomen. Känner mig rik och lyckligt lottad då jag minns tillbaka.

Nu ska jag packa ihop mina grejer för kvällen, ta en blöt promenad med tre livliga hundar. Valpen lär jag få lyfta ut, hon tvärstannar nämligen vid dörren och vägrar oftast att gå ut då det regnar!
Innan jag åker ska jag dra ur kontakten till datorn, dom pratar om åska till kvällen!

Önskar dig en bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.