Translate

torsdag 31 maj 2012

Varukorg

Nu måste jag få vara lite underfundig eller vad man vill kalla det.
Ingen har väl missat problemen i Sverige under en lång tid nu då det stjäls koppartråd mm längs med järnvägarna. Mängder försvinner och det kostar samhället hemska pengar och är en väldig stor olycksrisk.
Härom veckan råkade en grävmaskinist gräva av grova kablar vid järnvägsarbete här i trakten vilket ledde till väldigt stora problem i telefontrafik osv..... Inte roligt.
Men så får jag se en bild i tidningen som berättar om lagningen och då slår det mig en sak! Vad tänker du på då du ser bilden?


Jo men visst, nog är det en varukorg från Konsum som fått fötter o hamnat hos reparatörfolket vid järnvägen! Ha ha.
Ja nu anklagar jag inte dom för att vara tjuvar, inte alls. Och dessutom är det säkert så att dessa korgar inte används längre? Vad vet jag. Men jag tyckte bara att det var så dråpligt.
Eller måntro kanske det var så att dom är sponsrade av Konsum???

Idag ska jag åka och inhandla lite blommor att sätta i urnorna. Nu får man väl ändå tro att det frosten väntar tills hösten. Men vädret ser inte så roligt ut inför helgen, inga varma vindar alls.

Men idag håller jag mig nog varm i alla fall, har en härlig lista att sätta tänderna i. Full fart framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.