Translate

torsdag 17 maj 2012

Ellens Tavla

Godmorgon vänner.

Solen lyste in i mitt fönster på morgonen men nu tätnar molnen. Men ljust och vackert är det i alla fall då alla gröna vackert skira blad slår ut allt mera för varje dag som går.

Härom dagen kom jag på en skön tanke. Ibland är jag helt övertygad om att det finns en plan för oss var och en, en mening med det som händer, kallade det vad du vill.
Patrik och jag fick en gåva en gång för många år sedan av Patriks farmor Ellen. En vackert broderad tavla som hon gjorde till sig och farfar David.  Så här ser den ut.




Då Ellen gav den till oss sa hon:
"Den här tavlan har David och jag haft över våra sängar i alla år. Den vill jag att ni har över er säng också"

Det hade vi i Fotsjö och Österbo. Men här har det inte fungerat då det är snedtak vid sängarna.
Men så härom dagen kom jag på att då vi flyttar till Målviken kan vi åter ha den över vår säng. Och det mest fascinerande av allt är att tavlan då kommer tillbaka till sitt hem! Det var ju där Ellen och David bodde under  många år.
Nog är livet spännande och givande sådana stunder så säg.

Önskar dig en riktigt bra dag. Hoppas du kan njuta av fåglarnas sköna sång och annat som vår natur har att bjuda på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.