Translate

söndag 1 juli 2012

Bärnstenshalsband!!!

Hej vänner.
Minns du att jag skrev om bärnstenshalsband för hundarna för ett tag sedan? Jag köpte ju sådana och hoppades att det skulle räcka. Men tyvärr gör det inte det. Har plockat mängder med fästingar på hundarna. Så i går gav jag upp och köpte detta omtalade frontline, detta gift. Jag gav Zelma en dos och meddetsamma så började hon slicka sig om munnen, flåsa...käns inte alls bra. 'Blir så frustrerad. Då jag läser på omslagsförpackningen står det som varningstext att man inte får ge det till kaniner, det har skett dödsfall !!!! Inte att leka med.
I ren frustration så rörde jag nu ihop ett ägg och riven vitlök och gav en var till hundarna. Och dom åt gladeligen upp detta! Fästingar gillar säkert inte vitlök......hoppas jag.
Nu har jag klippt klorna på alla tre, idkat lite pälsvård och allmänt pysslat om mina små. I denna stund ligger valpen i mitt knä och myser. Det doftar vitlök i hela huset men vad gör väl det?
Halsbanden har dom på sig vidare med, dom är ju i alla fall fina...

Har för övrigt en skön söndag. Har fått en beställning på en tavla inför en begravning så den ska jag sätta mig med i eftermiddag tänkte jag. Roligt att få texta lite emellanåt också.

I natt drömde jag så tydligt att en stor geting landade på min hals och ville stanna där. Så i ett halvvaket tillstånd försökte jag flera gånger få bort den där utan att den skulle sticka mig. Den har dock fortsatt vara osynlig så det var allt bara en dröm. Knepigt.

Igår då jag var i Tranås mötte jag bland annat en kvinna vars barn jag hade på dagis för sisådär tjugo år sedan! Hon mötte mig med ett "Hej Maggan". Wow vilket minne du har då sa jag till henne. Då svarade hon att vissa saker kommer hon i håg men väldigt mycket försvinner för henne. Hon skall på en undersökning av just hjärnan till veckan då hon efter ett antar cellgifter tycker att hennes minne är så dåligt. Vi pratade om det en stund och vi kom fram till samma saker. Hur vi blir ifrågasatta för saker som det sägs att vi har hört men vi kan inte på något sätt i världen få fram det i våra hjärnor! Mystiskt och lite skrämmande.
Hur vi tex kan se en film för att senare inte alls kunna återge vad den handlade om eller om vi över huvud taget har sett den. Det har hänt att jag har sagt att jag inte har sett en film som någon pratar om men så kommer det fram att jo, det var ju den filmen jag var på senast på bio! Hm, hoppas det blir bättre. Får göra vad jag kan för det. Äta mera fisk och träna mitt minne. Och försöka att inte stressa för mycket, det är inte något som är positivt för att minnas saker, helt klart.

Nu vill hundar ut och nu regnar det faktiskt inte! Bäst att passa på att ge sig ut en sväng.Innan nästa skur.
Hoppas du har en bra dag. Och hoppas att juli månad blir en toppenbra månad för oss alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.