Translate

lördag 28 juli 2012

Sommarvärme

Jo nog är det sommarvärme nu. Otroligt varma vindar idag.
Vi roade oss med att såga ved för fullt under morgonen och halva dagen men efter elva kaffet öppnade sig himlen och regnet öste ner. Typisk åskskur. Men envisa som vi är så körde vi på så nu är högen uppsågad. Nu återstår det att klyva och slänga in resten i vedboden.
En sak är då säker, eldar man med ved så blir man varm många gånger om. Och att bli blöt i regn då det är så här varmt ute det får man nästan känna njutning av. Att inte behöva frysa fast man är blöt.

Nyss har vi avnjutit matjesill och färskpotatis och gräddfil med dill. MMMMMumma, så underbart gott. Ute mullrar åskan på avstånd fortfarande, så vi stannar inne en stund nu.. Kanske drar vi ut i markerna och tittar efter kantareller framåt kvällen.


Måste få tipsa om en artikel också. Ett bra reportage om Oscar o Henrik i tidningen S  , nummer 16. Om du vill läsa. För övrigt var det mest skvaller i den tidningen,,,, som så många andra veckotidningar.




I går var det en av de skönare dagarna att diska, varmt och gott på bryggan. Sämre diskbänk och utsikt kan man verkligen ha.
Och vet du vad? Jag badade faktiskt i går! Otroligt. Ja, det tycker jag med. Jag är hellarvig då det gäller att bada. Ska jag bada i Sverige så ska det vara så varmt så jag inte orkar vara på land, så var det igår. Jag var faktiskt i flera gånger. På kvällen badade jag med hundarna också. Moa fick simma för första gången. Inte för att hon njöt precis! Jag fick bära ut henne och så simmade hon in.
Det slog mig att det var faktiskt första gången jag badade i Sverige sedan jag operarades för bröstcancern. Lustigt, ibland kommer det över mig , då jag minst anar det.
Kvällen avslutade vi med en härlig båttur på både Ören och genom kanalen till Bunn. Satt på  Bunn och avnjöt kaffe och vaniljhjärta.  Ja, så bra vi har det. Helt underbart.
Hundarna var något trötta då vi kom iland, både badat och åkt båt och dessförinnan lekt och sprungit omkring i solen.

Nu ska jag titta lite på tapeter på datorn. Ett roligt lördags nöje, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.