Translate

måndag 2 juli 2012

Måndag morgon

Ny vecka med nya möjligheter. Härligt.
Jag har just klarat av att göra den beställda tavlan färdig. Nu på morgonen fann jag ron som behövs för att få till det. Hoppas dom blir nöjda med den.
I går eftermiddag tog vi en sväng till Oscar o Henrik. Drack kaffe ute i solen och njöt i deras underbara trädgård. Privilegium att få uppleva sådana stunder av gemenskap o värme.
Ja, ömsom värme o ömsom lite svalare. Tröjor åkte av och på hela tiden vi satt där, varmt då solen låg på och så började vi frysa då den gick i moln....
Här är några bilder från deras trädgård.





Nog är det vackert så säg! Ser du den lilla flugan som sitter inne i rosen och njuter för fullt den med?

Jag blir så glad av att gå omkring i trädgårdar och njuta av blommor och små roliga blomster arrangemang. Och deras trädgård är såklart spännande med små roliga saker här och där.
Jag längtar till min kommande trädgård, där jag får hitta på roliga spännande saker. Där jag får jobba så svetten rinner för att sedan gå runt och njuta av doft och välbehag.
Jag frågade Patrik om det inte kliar i fingrarna då han ser en härlig trädgård och med tanke på kommande projekt. Men nej, det gjorde det inte sa han! Det tror jag inte på. Vi har väl lite olika intressen kanhända men han njuter liksom jag av att titta på blommor i alla fall. Det vet jag.
En stor del av njutningen i en trädgård är planeringen och ideer man får under resans gång.
I Fotsjö fick jag en gång en ide´som jag genomförde trots protester. Jag grävde ner glasblock (sådana där som man kan se i badhus väggar osv) i gräsmattan i en liten gång.....en liten kul grej och upptäckt då man gick där. Patrik trodde inte på det , dom kommer att frysa sönder! Men nej, det funkade visst. Jag hade dom där flera år.
I Fotsjö grävde vi också en damm med en bäck och brygga osv osv. Ett fruktansvärt projekt egentligen med mycket arbete men SÅÅÅ roligt.
I min nya trädgård behöver jag ingen damm, har ju så nära till vattnet. Men det kommer säkert att ploppa upp ideer under den resans gång också.... Som sagt, det kliar i fingrarna......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.