Translate

onsdag 4 juli 2012

Sommardag

Ja , idag har det verkligen varit en riktig sommardag.
Och jag har fått känna av värmen ordentligt. Har gått i ett bete och trimmat runt nervuxet elstängsel i flera timmar. Värmen rann innanför huggarbyxorna men tacksam att ha ett par sådana så jag slipper få sten och annat mot benen.  Och skillnad blev det, nu kan korna och kalvarna gå där och äta upp resten bäst dom vill.

Ikväll körde vi in ett bord till Davids lya och så gick vi ut och åt en sallad på Shalom tillsammans med honom. Gott och mysigt, ja vi satt tom ute i kvällssolen.

Hoppas det blir en fin dag i morgon också.

Moa sprang in i fårstängslet härom dagen och kom springande illskrikande, om nu en hund kan illskrika! Hur som helst så tror jag att hon fick en rejäl stöt. I alla fall att döma av hur hennes ena öga har sett ut sedan. Var orolig igår men tycker att det ser bättre ut nu så det ordnar sig nog. Hon är i alla fall pigg och full i bus som vanligt. Och nu har hon fått fästingmedel också så hoppas jag hon slipper bli så angripen av dessa odjur.
Fästing ja, igår skulle Patrik o jag ta andra vaccinatinssprutan. Men det körde ihop sig så vi får skjuta upp det lite. Hoppas vi klarar oss fram till dess.
Idag har vi ju verkligen utmanat dom då vi satt i höggräset och drack kaffe. Men jag hade ju i alla fall mina huggarbyxor på mig med en bra livrem så jag tror inte jag fick några på mig! Ha ha.

Nu är det bäst att ta och krypa i sängs en sväng, även om natten är ljus än så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.