Translate

måndag 16 juli 2012

Tänk att det regnar igen!

Jo, det är sant. Det regnar igen. Ovanligt....nej inte alls. Det är mer ovanligt att kunna hänga ut tvätt och få den torr. Min tvätt var nästan torr nu så jag fick rusa ut och hänga upp den här i stugan på stolar osv.
Passar på att skriva några rader....
T'idigare idag då vi kom ner till sjön satt det en hejans stor korp ute på stenen vid strandkanten. Moa fick syn på honom och sprang glatt fram till honom och skällde på honom. Han rörde inte en fjäder.
Så sprang Zelma fram och höll på att ramla i sjön av förskräckelse då hon såg vad det var, hon höll nästan på att springa på honom. Han rörde fortfarande inte en fjäder.
Jag tog in hundarna och så gick jag ner igen. Satte mig max en meter från honom och pratade lite med honom men fick tyvärr inga svar tillbaka. Han bara satt där och blinkade med sina ögon. Uj, vad stora dom är.
Knepigt beteende eller hur?


Jag trodde att han satt där och skulle dra sina sista andetag, lägga sig ner för gott så att säga.
Men nej då, efter ytterligare en stund så flög han så fint ut över viken! Inget fel på den flygningen inte. Hm, naturen och dess invånare är mystiska ibland.

Nu lyser solen igen......ut en sväng..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.