Translate

fredag 6 juli 2012

En disig fredag kväll

Tala om disigt väder. Jag sitter just och blickar ut över sjön och kan knappt urskilja husen på andra sidan, så disigt är det. Måntro om det blir regn eller kanske till och med åska framåt natten?  Bara att vänta o se. Det är olika bud om vädret kommande dygn framåt, ömsom sägs det komma massor med regn för att i nästa stund bli soligt.....Bra man inte har något stort kalas inplanerat som är väldigt väderberoende.

Vi har just ätit lite grillat, hjortkött. Inte dumt alls.  Var lite osäker om jag skulle tända grillen i detta underliga väder men det gick vägen. Måltiden smakade alldeles utomordentligt. Har nu varit nere vid sjön och diskat. En stor fördel med att diska i sjön är att man samtidigt kan tvätta fötterna!
Patrik har redan somnat , skulle bara vila lite men jag tror nog han sover för natten. Det har varit ännu en hektisk vecka så vi är lite trötta o nötta. Skönt med helg.

Orkar vi så ska vi åka på auktion i morgon. Skulle faktiskt vara roligt, mest på kul att titta och ifall man hittar något roligt. Annars har vi ju det vi behöver.

Idag blev det lite ditt o datt igen. Tänkte måla men var lite för fuktigt väder för det tyckte jag. Men har fått mycket annat gjort istället.
Vad jag njuter av vår lilla stuga. Även om vi här saknar el  osv så är det helt underbart att vara här i lugn och ro.
Så nära naturen, njuter av att se fisktärnan slå ner i vattnet i jakt på fisk. Den måste ha ett bo här i närheten för den kommer flera gånger per dag och dyker och jobbar febrilt. Ställer sig helt stilla i luften en bit över vattnet, i rätt riktning mot vinden, så "står" den o spanar och så störtar den rakt ner i vattnet och får ibland med en liten fisk i näbben, flyger vidare över vattenytan och skakar av sig lite vatten från vingarna innan den flyger hem till boet med sitt byte. Så fascinerande. Tala om att ha koll på läget. Har varit jättenära den flera gånger, det verkar som den inte ser mig eller så är den så upptagen av sitt arbete så den inte bryr sig om mig.

Nu har Patrik vaknat och försöker läsa dagens tidning här i  skenet från ett par ljus och en liten lykta. Men nu vill nog jag sova tror jag.
Trevlig helg önskar jag er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.