Translate

måndag 9 april 2012

Annandag Påsk.

Jaha, så lider påskhelgen mot sitt slut. Har haft en riktigt skön och uppvilande helg. Kom just in från en promenad med ett par hundar och stavarna. Blåste kallt och regnade men känns som det är väderomslag på gång. Våren kommer , I feel it.
Vad har vi annars gjort idag? Jo, vi har kallibrerat sprutan! Den där ryggsprutan som jag ska bära på på ryggen då jag sprutar plantor. Gäller att räkna ut hur mycket vätska det går åt i varje sprut för att få rätt mängde medel i vattnet osv. Matematik med andra ord. Känns annars ganska knäppt att stå och spruta vatten femhundra gånger i en hink för att sedan mäta..... Men nu tror vi vi vet i alla fall. Är med blandade känslor jag laddar för att börja jobba med den på planteringarna. Men det blir säkert bra.

Så ritar vi vidare på huset, ändrar hit och dit och tillbaka igen.... Gäller ju att tänka till innan man sätter hammaren i någon vägg..... Vi var där en sväng i går igen, kunde inte hålla oss.... Gick runt med varsin tumstock och mätte och funderade. Det roliga är väl att som vanligt går Patrik och funderar på rör och ventilation medans jag går och funderar på färger, var möbler vi har idag kan passa in osv. Men det får nog vara så tror jag. Jag begriper mig inte på rördragningar så mycket. Jag lyssnar då han diskuterar om rören, det kan jag. Så det blir säkert jättebra.

Nu ska middagen lagas. Fläskfile´och ugnsstekt potatis tror jag det får bli idag. En god grönsallad och en sås förstås. Påskamaten var bra planerad för jag har bara lite skinka kvar faktiskt. Och ett par köttbullar. Och lite sill...Skinkan gör vi middag på i morgon tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.