Translate

onsdag 11 april 2012

Vilket liv!

Nu är det vår. Det kan jag skriva under på. Här utanför fönstret är ett sådant fågelkvitter så det hörs lätt genom fönstren. Helt otroligt. Låter som tusentals fåglar sitter och pratar med varandra. Måntro om dom summerar vinterns ruskigheter och pratar drömmar inför sommaren. Dom kanske planerar framtiden tillsammans.....

Gissa vad jag gjorde i går kväll?


Ja precis. Jag satt och bläddrade i massa broschyrer om kök, badrum osv. Det känns som en djungel då man ser allt som finns på marknaden, ja eller en bråkdel kanske jag ska säga.
Men jag tror att hur mycket jag än bläddrar så har jag nog mina inre bilder om hur jag vill att det ska se ut. Men är ju ett ganska trevligt tidsfördriv att sitta och spåna.

Så såg jag på intervjun med Annika Östberg på kunskapskanalenn. Riktigt intressant. Vilket liv hon har levt. Hon sa att trots allt hon har förlorat och all skuld hon har känt så är hon rik för att hon  har fått vänner som många aldrig någonsin får. Hon kände sig rik på något sätt mitt i allt. Otroligt att kunna orka och resa sig så som hon har gjort.
Sedan fastnade jag en stund till vid tvn då Leif Sibersky berättade om sitt liv som advokat och hans brottarkamp mot cancern som drabbade honom för drygt tjugo år sedan. Han var otroligt ödmjuk. Och han tyckte han hade blivit en bättre advokat efter sin sjukdom, livet fick en annan dimension då. Och han vann. Cancern försvann. Och han kände sig priviligierad att just han fick leva vidare.

Ja det finns många olika livsöden i vår värld.

Hoppas du får en bra dag idag. En rolig dag att lägga till minnenas dagbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.