Translate

tisdag 3 april 2012

Känsla av påsk

Jag är ganska traditionell av mig men det är skillnad på jul och påsk! I alla fall för mig.
Till jul så laddar jag långt innan, vad vi ska äta, vad jag ska baka, hur jag ska pynta, var granen ska stå osv. Men till påsk är det något helt annat.
Och verkar inte bli bättre med åren för min del.
Jag har inte planerat något speciellt med maten, förutom en skinka och köttbullar. Jag har städat av lite idag men en ganska vanlig veckostädning. Pyntat var gjort på ca två minuter då jag har en höna, en tupp och några kycklingar!!!!!
Underligt att man är så olika. Jag älskar ju påsken och våren men just det här pyntandet med fjädrar osv det har jag aldrig fattat poängen med.
Ja ja, påsk blir det ju i alla fall. Och solen skiner så det känns jättebra idag. Jag laddar för att ta mig en omgång med fönster idag.....laddar....får se om jag kommer så långt som att verkligen tvätta dom.
Over and out för en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.