Translate

måndag 30 april 2012

Valborgsmässoafton

Och solen skiner. Nyss inkommen från en skön promenad med hundarna, plockade en härlig vårbukett. Nu är det svåra att inte klä på sig för mycket kläder....har inte vant mig än känner jag.
Hundarna ligger utslagna på det svala köksgolvet, inte vana värme dom heller.

Igår passerade jag Gränna. I en rondell ner mot samhället står en skulptur av Calle Örnemark. Föreställande Andre´s luftballong. Jättefin och stor, en bra symbol för Gränna tycker jag och ett trevligt inslag.
MEN, nu har det hänt som inte får hända!

 

Skulpturen har ramlat omkull! Tippat över, slagit i backen, gått sönder!!!!!
Helt plötsligt så ger den helt andra vibbar och tankar.
Måntro om den kommer att renoveras? Eller ska den få vara som konst kan vara, levande, rörlig?
Ja den som lever får se.
Om inte annat så blev väl detta ett samtalsämne i Gränna med omnejd kan jag tänka mig.

Nu ser det ut som jag har ett par timmar på mig här hemma. Frågan är om jag ska ta itu med mina fönster? Det är inte en dag för tidigt kan jag säga. Dom är bedrövliga. Ja, det får det nog bli en sväng.
Jag sätter på lite go musik så blir det lite roligare.
                         . Var rädd om er ikväll, akta er för smällarna om ni kommer i närheten av några. Jag tänker hålla mig undan från det i år. Vi ska till goa vänner o grilla. Och det är ju verkligen inte sämre det inte.....
Hej Hopp, nu tar vi fram trasor o hinkar ........o så kör vi en sväng till en glad melodi......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.