Translate

måndag 2 april 2012

VARFÖR?

Nej nu kryper jag snart ner i ett skrymsle och gömmer mig och väntar på bättre tider! Vad är det som händer runt omkring oss?
Idag såg jag om ett barn som drabbats av cancer och det gör mig sååå ont. I går mailade jag med en man som har munbottencancer tror jag det heter. Han skriver en blogg också. Det underliga då jag skrev till honom var att vi hade flera gemensamma saker, vi har bägge skrivit böcker på eget gevåg. Vi har anknytning till samma orter i vårat land och vi har bägge cancer och bloggar.....ja det är väl så ofta, då man pratar med någon ny bekant så kan man ha flera saker gemensamt.
Då jag satte mig vid datorn nu tänkte jag skriva om det här barnet som har fått diagnos. MEN så får jag ett samtal från en vän. Och nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska ta mig för! Hon har kommit i samma läge som mig! Bröstcancer!!!!! Vad är det som händer?
Vi vill ju ofta se en mening med saker som händer omkring oss. Vi vill ofta förstå.
Det här har jag svårt att förstå. Men det känns verkligen som att det har dragit igång så mycket sedan jag blev sjuk. Så många efter mig har fått diagnosen cancer. Är det meningen med min tillvaro, att jag ska finnas till hands med en hjälpande hand? Och VAD kan jag i så fall göra? Tala om att känna sig liten.
Den här kvinnan har också läst min bok, hon är stark och såklart ska hon klara sig igenom hela den här resan också. Tillsammans är vi starka. Vi ska klara av det.
Och är det då meningen att jag ska finnas till för mina vänner osv som kan behöva min hand så :
 HÄR ÄR JAG.

Även om jag vinglar fram på livets krokiga stig och får smällar ibland av livets hårdhet så vill jag finnas för mina medmänniskor. Så vännen min, tack för ditt samtal och nu kämpar vi. Och till dig som läser som kanske inte heller mår bra, sitt inte ensam, be om hjälp, det finns alltid någon som kan lyssna till dig. Tillsammans kommer vi långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.