Translate

fredag 27 april 2012

Teknikens frustration

Jag närmar mig att bli fullständigt tokig tror jag! Denna tekniska värld vi lever i där i vissa perioder ALLT ska krångla på samma gång. Jag är helt klart inne i en sådan period nu. Allt slutar fungera, vad gäller datorers program och uppkopplingar....
Lyckades nyss komma in på min blogg på gamla datorn då jag inte blir kvar tillräckligt länge i laptopen för att hinna skriva något.....men då säger såklart det systemet ifrån, då är det en för gammal version av google!
Nu har jag installerat den och nu är jag tillbaka här en stund. Får se hur länge det varar. Suck!
Härom dagen då jag glad och förväntansfull skulle skriva lite i min blogg så vad har hänt? Jo, då har dom ändrat utseende totalt på min sida!!! Varför? Måste allt hela tiden ändras? Kan det inte få vara som man har vant sig vid att det är. Tar ju en massa energi att bara sätta sig in i en sidas uppbyggnad och förstå var man ska hitta det man lätt hittade tidigare..... Är samma sak som med Facebook, så många som protesterar och opponerar sig då den sidan också ändras stup i ett. Men inget kan man göra.
Jo, det är väl att sluta använda dessa medier!
Men jag vill ju så gärna skriva........

Nu har jag klagat tillräckligt för i dag. Nu jobbar jag på att det ska bli en bra dag istället.
Har senaste tiden inte hunnit skriva som jag vill. Så mycket annat som trycker på från olika håll. Idag är jag än så länge ensam  hemma nu på morgonen, Patrik åkte redan vid femtiden så nu sitter jag här i lugn o ro med en kopp kaffe och ser fram mot dagen och helgen.

Måste få berätta en rolig sak som hände mig häromdagen. Jag skrev ju om att jag var i Målviken och planterade lite växter. Under tiden lämnade jag bagageluckan öppen på BMWn för att lufta ut efter växt-lukten.
Då jag kom till bilen ett par timmar senare stod den och blinkade! Varningsblinkersen var på.... Jag tänkte någonstans långt bak i huvudet att tänk om bildörrarna är låsta? Nycklarna sitter i! Och mycket riktigt , då jag kände på en dörr var den låst!
Vilken tur att jag inte stängde bakluckan först. Nu var det bara till att kliva ur stövlarna och krypa genom hela bilen fram till förarsätet och stänga av lampor och öppna dörrar! Och DÅ ser jag:     TASSAVTRYCK.
Ha ha, ja visst , där var ju förklaringen. Gårdens hund hade helt enkelt hälsat på inne i bilen då ju bakluckan stod inbjudande öppen för honom! Det var han som lyckats låsa alla dörrar och satt på varningsblinkersen.
Ha ha. Jag skrattade så för mig själv där jag kröp hela vägen tillbaka ut till mina stövlar. Utanför kom svärfar och vi skrattade åt alltihopa . Så det kan bli.

Idag åker min älskade Oscar och gänget till USA. Hoppas dom får en härlig resa med många roliga upplevelser. Han åker dock utan ring på sitt ringfinger! Han klämde nämligen det fingret och ett par till i kavlingsmaskinen på jobbet härom morgonen. Så en bit av toppen är visst av etc... aj aj. Tur att han inte hade ringen på sig på jobbet.
I och med att dom nu ska ut och åka under ett par veckors tid kom så nästa tekniska ide`. Finns ju program som man via telefonen kan prata gratis även utomlands. Bara att installera! Ännu ett program.....men fick med lite hjälp igång den så nu kan vi skypa med varandra. Känns bra. Bra att kunna nå varandra.
Var minsann andra bullar då svenskarna begav sig till Amerika på tidigt 1900 tal!

Nehej, nu ska jag väl göra något nyttigt. Önskar er alla en riktigt bra helg. Så hoppas jag att vi ses snart igen här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.