Translate

lördag 28 april 2012

Ring så spelar vi

Lördag morgon och radion på, lyssnar på programmet "Ring så spelar vi". DÅ är det lördag. DÅ känner jag mig hemma. Minns det sedan jag var liten, då man kom ner till köket och radion var på med detta program. Samma signaturmelodi....samma känsla.
Vad skönt att något får vara som det varit känner jag.
Speciellt efter en sådan här vecka då så mycket har krånglat och förändrats....

Vad ska då hända i dag? Ja, ikväll är vi bjudna till kära vänner på mat och trevligt sällskap. Under dagen åker vi nog en sväng till Målviken tror jag och planerar vidare. Ivrig att komma igång nu känner jag.

Nu ska jag ge mig ut, gräsmattan grönskar och växer så det knakar. Igår var vi och köpte en gräsklippare. Så nu kan vi klippa snygga gräsmattor igen. Härligt. Vi var bara tvungna att testa den då vi kom hem och den var jättebra.

Oscar o gänget har landat i Miami och David är på sitt håll. Allt i sin ordning med andra ord.
Ha en skön lördag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.