Translate

lördag 7 april 2012

Påskafton

Påskafton, solen lyser och landskapet är helt vitt och fräscht av den nya snön som ramlade ner i går kväll.  Vackert är det i alla fall.
Så här långt en skön dag. Mina kära svärföräldrar kom hem till oss idag och åt lite god påskmat tillsammans med oss. Mysigt med andra ord.
Ikväll ska vi till ett par grannar o vänner.

Här får ni se vad jag roade mig med att göra i går i pysselväg. Blev både kort och dekorerade ägg. Tänk vad mysigt det är att pyssla i alla fall. Fast jag känner att jag har blivit lite "hafsigare" med åren, tålamodet är inte långt, jag bara kör på. Gillar att experimentera o testa olika saker.


Har använt mig av ett par sidor från en gammal, mycket gammal psalmbok. Dessa gamla skrivstilar fascinerar mig mycket. Några  urblåsta ägg, lite marwin medium (förskolans bästa vän, i alla fall på min tid!) det är alltså ett lim som man kan både limma saker med men även använda som lack. Superbra.
Ja man har inte roligare än man gör sig.
Nu är det dags att svida om kläderna till kvällens partaj. Önskar er en fortsatt bra påskhelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.