Translate

fredag 13 april 2012

Fredag den 13e

Yes så är det fredag igen. Var tog den här veckan vägen? Måste bero på att måndagen var slö dag...har nog torsdag i huvudet idag.
Vilken bra dag det var i går. Jag var på kvällen på andra och sista kursen om personlighetsanalysen. Igår diskuterade vi vad vi kommit fram till, vad vi skulle vilja förbättra och vad vi fått ut av det hela. Jag måste säga att detta har gett mig så mycket mera än jag kunde gissa innan. Verkligen en positiv erfarenhet att få sätta fingret på mina egenskaper och mina brister. Nu är det ju bara att jobba på att bli bättre, om jag vill....och det vill jag ju.

Igår hände en väldigt rolig överraskning också. Min David fick besök på jobbet, på bilverkstaden. En kille kom in och frågade om han var intresserad av att vara med i  SM för personbilsteknik! Oj oj oj, så stolt och GLAD jag blir då. David var jättesprallig och glad. Så stort att bara få frågan. Att få ett sådant erbjudande visar ju på att han gör ett bra jobb, eller hur?
Med tanke på att Oscar blev Svensk Mästare i Unga Bagare då han var nitton år, känns det ju otroligt spännande att nu kanske få följa David i tävling också! Det anade jag då inte då dom kom till världen.

Det är inget bestämt ännu så vi vet inte om det blir av. Men hur som helst, och hur det än skulle gå i tävlingen så har han vunnit en stor seger i att bara bli tillfrågad.
Grattis David.

En annan sak som hänt i veckan är att den tidigare omtalade skrivaren har sett sina sista dagar hos oss! Ni vet den som har väckt oss på nätterna ibland och fört ett fasligt oväsen! Nu är det slut med det! Den la av häromdagen, helt hopplös. Jag satt och kämpade med den i flera timmar innan jag gav upp och ringde support. Det hela slutade med att jag köpte en ny av HP direkt. Bra rabatt och bra service där. Och tro det eller ej men inom ett dygn hade jag skrivaren här hemkörd av posten. Ibland är dom snabba må jag säga.
Så igår eftermiddag satt jag och kämpade febrilt för att installera den nya skrivaren. Jag har fått till det trådlösa systemet men inte riktigt kunna klura ut hur jag ska få kontakten till datorn än! Och det är ju förstås en förutsättning om jag ska ha någon användning av denna maskin. Jag laddar och tar nya tag i eftermiddag. Var så stressad i går och det är inte en bra grej då man ska installera och tänka logiskt. Inte för mig i alla fall.
 I natt var det tyst och lugnt i huset, ingen skrivare som får frispel. Skönt.

Pratade också med förlaget i går angående barnboken. Vi kom överens om att jag ska scanna in alla mina målade bilder och jobba fram en framsida nu. Och samla ihop alltihopa och träffa dom där på Atremi. Känns spännande och lite läskigt. Men hoppas få ihop det.

Nu börjar det lukta gott här i huset. I ugnen står en plåt med skrädmjölsdrömmar. Och på bänken jäser en bunke med deg, tekakor. Skrädmjöl är ett spännande mjöl att använda både i bak och till nävgröt. Vi fick sådan gröt under jakt i Strömsund där en av våra kompisar från Värmland fick oss alla att älska denna rätt. Snacka om mättande. Nävgröt med stekt fläsk och smält smör.....Mums.
'Drömmarna är också goda. Skrädmjöl är ett stenmalet fullkornsmjöl, gjort på rostad havre. rostad i vedeldad ugn. Finns på Ica i Vansbro! Ja, det kanske finns runtom i landet , jag vet inte. Men vi köper där ibland då vi passerar.
Jag och min kompis Anna ska idag åka till Målviken och fika med min kära svärmor. Och titta på gården som kommer att bli vårat kommande hem. Ser fram mot det.

Önskar er alla en riktigt bra fredag den trettonde. Och en bra helg då den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.