Translate

lördag 16 juni 2012

Paltkåma på IKEA

God kväll.
Oj, vart tog dagen vägen? Jag som tänkte skriva lite på morgonen men så försvann dagen.
Ja, åker man till Jönköping för att uträtta lite ärenden så försvinner timmarna fort. Vi var inte ensamma heller , köer överallt tyckte jag.
Vi blev så hungriga så vi åt sommarbuffe´på IKEA. Och det var faktiskt riktigt gott. Och vet du vad? Jag fick en alldeles lysande ide´då jag satt efter måltiden och kände hur paltkåman kom smygande och önskade att jag hade fått lägga mig ner tio minuter eller så.
Jo men självklart är ju nu nästa steg i IKEAS historia att erbjuda sina kunder en stunds siesta efter måltiden också! Eller hur? Jag skulle vilja föreslå Ingvar Kamprad att bygga en avdelning med sängar , kan ta tre på höjden, små lådor som folk får krypa in i och vila efter maten.  Med draperi framför. Då får man plats med många sängar i liten lokal...Tänk så bra det skulle vara.
Vad skulle då IKEA vinna på det ?
 Jo, nr ett, då man ligger där o vilar så orkar man ju gå omkring o shoppa så mycket längre tid innan man blir trött.
Nr två, under tiden man ligger där  så kommer man såklart osökt in på saker som man bara måste köpa just i denna affär just idag.
 Nr tre, såklart får man provligga IKEAS egen designade madrass som är väldigt lyxig och exklusiv.
 Är du med?
Men då kommer väl du att säga mot mig precis som Patrik gjorde, då kommer ju folk att ligga o sova där hela dagarna istället för att handla. Ja men man får väl hitta på ett sätt att få upp folk igen. Tex att efter den lilla tuppluren på tio minuter så börjar madrassen att vibrera eller något annat olustigt känns som får folk att gå upp. Eller också så kommer det ett doftmoln av nybryggt kaffe farande, just där du ligger, och då blir du såklart sugen  på kaffe och måste köpa det med!!!!! Eller kanske släpper du ut de små barnen som har hållts instängda i lekhörnan, full fart frampåt för att väcka farbrorn som sover där borta!
Visst är detta en lysande ide´? Eller hur???????????????
Ja jag får nog ta mig en funderare om jag skulle ta o ringa till Ingvar,,,,kanske kan jag få en del av vinsten? Det kan behövas om jag ska  ha råd att göra allt vi vill med huset framöver.... Ha ha.

Ja bra dum är jag , men kul hade jag i alla fall åt min lysande ide´.

Här kommer bilden på några träd som kom i jorden i veckan..


Nu får vi vattna......o prata lite med dom också................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.