Translate

söndag 10 juni 2012

Dubbla skyltar!

En lugn söndag verkar vara på gång. Den har i alla fall börjat lugnt.
Patrik är bortrest över dagen så jag är hemma i huset och passar på att tvätta kläder och göra ifrån mig på kontoret en del.
Ute blåser det svala vindar men det regnar inte! Inte illa. Tänk, snart är det midsommar, då vänder det!!! Ja ja, det kan bli många fina dagar ännu.
Idag fyller min älskade mamma år. Och återigen än en gång får jag ringa henne på telefonen och förhoppningsvis ha fått iväg någon present med posten så den kommit fram i tid. Är så frustrerande och jobbigt att vara så långt i från varandra. Att inte kunna gå ut och plocka en bukett blommor till henne också och åka till henne och få ge den själv. Men det är ju ingen annans än mitt eget "fel".
Jag hoppas du får en fin födelsedag i dag mamma. En skön födelsedag. Och att presenterna blir till glädje.
Hurra Hurra Hurra Hurra......

Vi kom hem hit till Näs i går kväll och satt och läste igenom tidningar för flera dagar tillbaka. Jag måste bara få kommentera en dråplig bild som visst fler än jag tycker verkar helt stolligt! Eller vad säger du?


Ja men hallå då!!!!!!!!!!!!
Har vägverkets mannar ( eller vilka det nu är som sköter detta numer)  glömt glasögonen hemma eller måste dom ha ett speciellt tillstånd för att få ta bort den gamla skylten? Eller måntro om dom tycker det är snyggt med många skyltar som visar exakt samma sak. Ha ha. Ja man kan ju inte mer än bli fascinerad av människans handlingar ibland. Det var visst flera trafikanter som hört av sig till tidningen och verkligen undrat.
Jag kan bara instämma och hålla med...............

I går eftermiddag kom Oscar o gänget till stugan. Då grillade vi kolbulle på Murikan och avslutade den mysiga måltiden med en nybakad tårta. Inte dumt alls det.
Hundarna är helt slutkörda mellan varven, liksom vi. Vi är inte så vana att fara runt mellan olika bostäder så som vi gör nu. Zelma kan sätta sig på mina fötter ibland, som för att se att hon har koll på mig så jag inte sticker utan henne. 
Gäller att planera och tänka hela tiden då jag åker mellan nu så jag har med mig rätt saker till respektive ställe. Denna veckan ska jag , om vädret tillåter, försöka  tvätta av husen och ge väggarna lite ny olja. Är lite sugen på att ge mig på fönstren också. Får se vad jag känner och hinner.  Ska ta dit en trädgårdsgrupp som pappa har gjort som jag ännu inte har använt. Den ska jag ge järnvitriol så står den sig bra där vid stugan. Ska bli kul att få använda den.
Har några fönster i ett annat hus som ska lagas också. Och ett litet plåttak som ska målas, men det är ju jobbet det....Måste bli bra väder så jag kan sätta för en skiva då jag byter rutorna, eller kanske kan jag få det gjort under en dag och bara ha plast för . Det vore det lättaste. Får se hur hyresgästen har det i veckan.

Nu ska jag ge mig in i pappershögen här på skrivbordet. Göra oss kvitt lite räkningar antar jag och lägga till lite nya. En aldrig sinande ström av utgifter... Men jag är så tacksam alltjämt jag kan betala och ligga i fas.

Önskar dig en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.