Translate

fredag 1 juni 2012

En speciell dag

Idag vaknar jag till en alldeles speciell dag. På flera sätt.
Vaknar först klockan fyra av att Patrik är på väg upp till jobbet och säger att det ligger något på gräsmattan. Vi gissar på en grävling men jag måste gå ut o titta då det liknar min katt litegrann. Men jo, det är en död grävling! Som fått draghjälp ut från häcken där vi såg den igår. Måntro om Mickel Räv varit här i natt och dragit....Vi hann bara inte ta hand om den igår.

Sover ett par timmar till och så blir det frukost med David. Sista natten han sov hos oss i natt. Ja, han kommer kanske att sova här fler gånger, men idag tar han med sig sista flyttlasset till sin nya lägenhet.
Det känns allt i modershjärtat. Nu blir det tomt. Känns som han ska flytta långt bort, men det är ju bara två mil!!! Så vi ses i helgen, kanske flera gånger i helgen....

Idag ska vi också göra själva köpet av Målviken. Och det är ju speciellt om något. Inte varje dag man köper en gård precis. Känns väldigt stort för mig.
Vi har slitit på i stugan på kvällarna för att få det klart. Hade som plan att sova där i natt men vi får se hur långt vi hinner under dagen. Det känns inte klart precis.

Bredvid mig på mattan ligger katten o sover efter nattens jakt. Han suckar så trött och gott, låter som en människa.

Jag önskar dig en bra sommarmånad nu, Juni. För nu är det sommar, även om det är lite svalare. Hoppas det blir en bra månad för oss alla. Där roliga och bra saker händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.