Translate

torsdag 21 juni 2012

Trevlig midsommar vänner

Så är det snart dags att dansa runt denna magiska midsommarstång igen då! En högst besynnerlig tradition må jag säga. Men trevlig.
Måntro om det blir som traditionen bjuder med regn och rusk också, återstår att se.
Hörde på radion idag en man som tyckte att vi borde ha midsommardagen som Sveriges Nationaldag istället för 6e juni. Eller måntro om han menade midsommarafton??? Hur som haver,  det kan jag faktiskt hålla med om. Det hade känts logiskt. Men men nu får vi två dagar att fira istället....

Vi firar dessutom vår bröllopsdag idag. Ja firar o firar. Jo, vi har bjudit vårt gäng på räkmacka i skogen vilket jag tror var uppskattat. Jag njöt åtminstone då jag var såå hungrig efter att ha trängts bland massa människor i stan. Inte lugnaste dagen på stan förstås.
Vi firar idag vår 26e bröllopsdag! Otroligt vad tiden går.
Då, den dagen för 26 år sedan, var det kalla vindar i Jämtland. Då vi åkte på lövad bil från kyrkan satt vi ihopkurade under en filt och småfrös!
Ikväll ska vi grilla en flintastek, fläsk kött. Slog till idag och köpte en bit färdigmarinerad. Kan vara gott någon gång att variera, äter ju mest vilt kött....

Ja, nu kallar dammsugaren på min uppmärksamhet igen. Känner det liksom i ryggen hur den står och väntar på mig. Och en hund gnäller och vill väl ha sällskap tror jag.

Hoppas du får en bra helg. Med sol ute och sol i sinnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.