Translate

söndag 24 juni 2012

Det varnas för regn

Jo nu närmar sig regnmolnen visst igen. Talas om ca 40 mm regn! Då blir det blött..... Usch. Känns som det skulle vara lagom med lite sommarvärme annars nu. Jag gick nyss förbi våra trädgårdsmöbler här ute på gräsmattan, dom har man inte slitit på speciellt hårt i år heller! Dom skulle må betydligt bättre av att stå inomhus.

Idag har vi haft en riktig slappardag. Patrik har haft ett elände med sin rygg så vi har softat ordentligt och laddat för en ny arbetsvecka. Känns som det ger med sig nu, gott. Jag lider så med honom.

Jag har ägnat stor del av dagen till att rita och planera för ombyggnationen. Mycket att tänka på. Och är ju bäst att tänka på så mycket som möjligt innan man drar i gång  för mycket.

Den här veckan känns lite speciell. Det är underligt hur det hänger kvar minnena i mig. Minnena från cellgiftsbehandlingarna. Den här veckan ska en vän få påbörja sin behandling. Jag tänker ofta på henne och det kan kännas som jag satt där själv som igår. Fast det snart är två år sedan jag var klar med detta. Underligt.
Jag hoppas och tror att hon ska klara behandlingarna riktigt bra. Det är en tuff och stark tjej. Hon kom att tänka på att vi hade en del saker gemensamma. Jag berättade ju i min bok om då jag fick behandlingarna samtidigt som det var vinter OS så jag fick världens chans att följa tävlingarna. Och tänk att nu är det snart sommar OS, lagom tills hon ska igång! Häftigt eller hur? Vi har dessutom klarat av studentfirande i samma situation vi två. Underligt hur det kan bli.
Hoppas det ska fungera med kontakter i vården, att hon blir bra bemött. Jag hör diverse historier emellanåt. Tyvärr fortfarande måste jag säga. Att det ska vara så svårt med kommunikation inom vården. Underligt tycker jag.

Mitt hår är föresten inte lockigt längre! Inte som det var efter att jag fick tillbaka det efter behandlingarna. Nej, nu liknar det mera mitt "gamla" jag fast en helt annan färg förstås!  Men det är allt tjockare. Och det är inte dumt. Blev påmind om det här i helgen då jag träffade en tjej som jag inte sett på länge. Hon uppmärksammade mig på det.

Hoppas du får en riktigt bra vecka, var du nu än är. Och vem du nu än är kanske jag ska skriva också. Det blir allt fler som läser mina tankar här i bloggen så det känns spännande.
Ha det så bra. På med sydvästen nu så tar vi tag i regniga skyar också, finns inget dåligt väder , bara dåliga kläder........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.