Translate

måndag 11 juni 2012

Yr höna

Ja , jag känner mig närmast som en yr höna! Hur nu dom är.
Men jag yrar runt i huset och plockar och försöker få med mig allt jag ska ha med mig till stugan. Nu får man verkligen prova på hur det är att ha flera hushåll. Flera kylskåp där det alltid såklart ska finnas något gott att hitta. Dubbelt upp med kläder, tandborste etc etc. Att alltid se till att inte lämna en soppåse då man åker. Ja, jag har en lista i köket där jag prickar av undan för undan. Annars blir jag väl helt koko!

Ja ja, jag har i alla fall samlat ihop lite tvättmedel till att tvätta av stugan innan den ska få lite ny olja. Tvätt mot alger, tar det på en sida tror jag som är lite hårt angripen. Det svåra är att tyda vädret tycker jag. Väntar hela tiden på bättre väder så man verkligen kan jobba ute. Men enligt tv nyheterna ska det både regna och åska i eftermiddag, medans radions väderleksfolk talar om ev regnskurar men inte åska här inte. Av erfarenheter så vet man ju att åskar det så kommer det gärna lite häftigare skyfall, det hör liksom till. Ja vi får väl se vem som har rätt...

Nu ska jag snabbt hoppa in i duschen och så åker vi iväg igen, jag och hundarna och alla grejer. Patrik är redan på plats sedan tidig morgon. Ja, han har redan varit i skogen hos en av killarna o grejat med hans maskin också. Morgonstund har guld i mun, eller vad dom säger. Själv somnade jag om vid fem då han åkte.

Nu hoppas vi på en toppenbra vecka. Bra på flera sätt. I slutet av veckan är det studentkalas på gång. Har laddat med presenter och kort så det står färdigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.