Translate

onsdag 20 mars 2013

Elen är tillbaka

Vårdagjämning och snöar för fullt utanför mitt fönster! Och svalt här inne, men som väl är har vi ju vår braskamin så idag har vi eldat på. Har nämligen varit utan el under stor del av dagen. Elbolaget har arbetat på med att förstärka strömmen hit till gården mm. Så nu är det slut på blinkande dippande lysen och datorer, nu blir det andra bullar.

 
Fisksoppa med räkor i. Gott gott.
 
Ja, nu är strömmen igång och man faller tillbaka i samma gamla hjulspår, på med radion och spola i kranarna. På med kaffehurran.....
Nu blir det spännande att se om vårat system med jordvärmen fungerar som vi hoppas på. De grejar med detta nu. Jag kan inte förstå hur detta fungerar, spelar ingen roll hur han förklarar för mig, Ungefär lika som att jag inte kan förstå hur vi kan prata med varandra genom en telefonlur genom luften......eller via internet för den delen. Hur kan allt gå så snabbt?  Hur kan det gå så fort från det att man skickar en fråga till 118118 tills att man får svar? Otroligt tycker i alla fall lilla jag.
Ja nog har människan klurat ut en hel del bra saker också, inte bara elände.
 
Ikväll ska jag till en kompis i Jönköping. Tjejkväll. I snöyran.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.