Translate

torsdag 28 mars 2013

Glad Påsk vänner

Ja, så är vi då framme vid påsken igen. Än en gång. Och än en gång fick jag uppleva en traditionsenlig skärtorsdag....fast det var tretton år sedan jag senast gjorde det jag gjorde idag. Vad var då det?
Jo , jag har nämligen jobbat på mitt gamla jobb idag, på min förskola som jag arbetade på under tolv år och slutade på för tretton år sedan! Och jag måste verkligen medge att det var fruktansvärt roligt. Att få uppleva det roliga i att leka med barnen och diskutera med treåringar om allt mellan himmel och jord.. Att få leka höna och spela teater för barnen, ja , det kändes som igår men ändå som länge sedan. En mycket mäktig och knepig känsla faktiskt. Så bekant och vant att gå ner i källaren för att byta om och samtidigt har såååå mycket hänt sedan jag arbetade där senast.
Då jag skulle försöka lära mig barnens namn och vi satt i ring och pratade kom vi att prata om att jag arbetat där för lääänge sedan. Att nu har jag blivit så grå i håret osv. Då pekar en kille på sitt blonda hår och säger: - Som jag då! Så gulligt.
Men jag måste erkänna att det var aningen körigt, fullt ös från jag steg inom dörren till jag gick hem. Att ha fem treåringar runt bordet som alla vill ha hjälp med maten och dricka i glasen och samtidigt äta lite själv, ja det är full fart då kan jag säga. Inte många tuggor mat kom i min mage, men vad gör väl det för en dag.
Stor eloge till er alla som arbetar på våra förskolor runt om i landet. Ni är Guld Värda och gör ett fantastiskt jobb som tar hand om alla barn.
Så underbart roligt det är att känna att jag har bra kontakt med mina fd jobbarkompisar på samtliga jobb som jag har haft. Att det verkligen är goa vänner, spelar ingen roll hur många år det går mellan att vi ses. Vi vet var vi har varandra och inga hårda ord finns att säga. Gött.
Den här bilden hittade jag på en spegel i personalrummet.....

 
Så fascinerande , denna lilla bild skrev jag för säkert tretton år sedan och satte som en uppmuntran till personalen då de tittar på sig själva i spegeln, den sitter kvar än idag!
 
Ja, så rikt det är att få leva. Så otroligt tacksam jag är att få uppleva så mycket. Nu får vi se när jag kommer tillbaka härnäst. Är rätt säker på att det inte kommer att dröja alltför länge. inte som det känns nu i alla fall. Beror på om jag har möjlighet att vara där de dagar de behöver hjälp. Om jag har tid till det alltså.
Men jag vill gärna flera dagar i alla fall. Det kändes riktigt GOTT.
 
Ja, med de orden "Du vet väl om att du är värdefull, att Du är viktig här och nu, Att Du är älskad för din egen skull, för Ingen annan är som Du." önskar jag dig en riktigt härlig och skön påskhelg.
Glad Påsk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.