Translate

måndag 25 mars 2013

Hade jag en skorsten på huvudet hade det ångat ur den

Denna eviga vallning. Åh vad jag blir frustrerad. Jag tycker det har blivit värre senaste tiden. Jag kom ju som bekant in i klimakteriet med ett enda stort kliv i och med min cancer och därefter följande medicinering. Till klimakteribesvär hör ofta att bli väldigt varm. Och då menar jag inte bara lite skönt varm! Jag är ju annars den där frusna typen som får klä mig mycket och kan frysa i alla fall.
Nej, jag är säker på att jag pendlar mellan 37 grader till 98 inom loppet av två sekunder. Och inte bara en gång lite då och då utan gång på gång. Och inte bara då jag är vaken utan jag vaknar av det flera gånger per natt också.
Ja, jag är helt viss om att hade jag en skorsten på huvudet skulle det ånga ur den rejält. Eller om jag åtminstone vore utrustad med ett spjäll som jag kunde öppna då och då.....
Ja, det är väl världsligt och inte är jag ensam om det heller. Men hujeda mej vad jag hoppas att det ska ge med sig.
Ja vi kvinnor har begåvats med diverse lustigheter. Först ska man ha ont i magen och nedre regionerna under åren då kroppen ska vänja sig vid att bli kvinna. Så ska man under stor del av livet ha ont varje månad och under de dagarna kan man få huvudvärk som ett brev på posten då man är kvinna. Och att föda barn ska vi bara inte tala om hur ont det gör! Fast den smärtan har vi förmågan att glömma och förtränga vilket är till stor glädje för människans överlevnad.
Då de eländiga månatliga blödningarna är slut och man tror att allt är över, ja då kommer vi i klimakteriet. Tycker du att jag klagar? Nej men inte då. Jag är bara lite smått frustrerad.
Ja, jag bara hoppas att dessa vallningar ska höra upp , gärna snart. Annars finns risken att jag tar samma skepnad som Thomas Di Leva med dessa stora "klänningar", dom måste väl i alla fall vara luftiga?
 I väntan på mitt gamla jag så får jag njuta av ännu en vår. Snart hoppas jag. Hittade i alla fall lite vackra snödroppar idag ute i en slänt där solens varma strålar kommer åt de små liven.
 
Och ikväll ska jag grädda våfflor. Det är ju våffeldagen idag, det har du väl inte missat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.