Translate

lördag 2 mars 2013

Klar invändigt

Jaaaa det är sant. Jag är klar med renoveringen inomhus nu. Idag har jag målat trappan klar och lister och diverse andra små roliga saker här och var som behövde lite färg. Sååååå skönt. Nu  är det bara att njuta och ta hand om huset på bästa sätt.

Så här blev trappan:

 
Jättenöjd är jag. Skön känsla att gå barfota på de oljade stegen. Nu smälte allt samman, våningarna hänger i hop mera nu då trappan också harmonerar mot det övriga.
 
Nu är det utsidan kvar!!! Men det lär dröja lite till innan vi drar igång det projektet. Lite bättre årstid och väder tror jag allt är bra.
 
Till veckan hoppas jag verkligen få svar på mitt cellprov. Det är nu på måndag tre veckor sedan jag tog det! Och det ska man ju ha svar på inom två veckor. Jag är inte orolig men det är klart att nu börjar man ju undra hur det är egentligen. Bara att bita ihop och försöka behålla lugnet.
 
På tisdag ska jag följa med några av medlemmarna i församlingen för att titta på ett par olika kyrkor. Jag ingår visst i en liten inredningskommitte´ då vi nu ska planera renovering av kyrkan på allvar. Ja, det är inte helt klart än om det verkligen blir av men som ordspråket säger, så nära som vi är nu har vi aldrig varit.  Hoppas jag kan tillföra något i detta enorma arbete.
 
Nu skymmer det och jag känner mig välförtjänt av en skön dusch. Sedan ska jag laga middag. Patrik har skotat i skogen hela dagen idag också men kommer hem senare i kväll. Vi är tacksamma för varje dag det går att köra, lär bli svårt då all snön ska smälta bort.

Hoppas du har en skön och trevlig lördagskväll var du nu än befinner dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.